Hunger Games! /Nina

För er som har bott under en sten det senaste året: let me introduce you to THE HUNGER GAMES! Förmodligen de bästa böckerna jag har läst faktiskt (oh chill, twilight will always mean something different to me)! Det finns två böcker än så länge, tredje kommer 24 augusti! Längtar som bara den! Första filmen blir film nästa år, och jag är very excited att följa detta från casting till klar film på bio. Kommer bli så coolt, att se hur de gör allt i jämförelse till hur man har tänkt sig att allt ska se ut. Jag har så starka bilder! Hittade just en fansida, jättebra. De bloggar om nyheter, fanart, musik, podcasts osv osv. Kolla in dem: www.mockingjay.net!

"Varje år direktsänds Hungerspelen som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt väljs två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta. De lottas fram, och skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stajlas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer. De måste se till att vinna folkets gunst för att få sponsorer. Varje år konstrueras en ny spelplats där ungdomarna släpps ut. Men bara den som överlever får åka hem!"







Jag vet inte hur ni tycker att det låter, men böckerna är helt galet bra. Läs läs läs. Lova?! Man ligger uppe hela nätterna, alltså det är verkligen omöjligt att stänga igen boken. Det verkar som att detta är ganska stort i USA, så vi får vänta o se på hur Sverige reagerar till det. Jag hittade första boken i skolan Januari 2009 typ, började men hann inte riktigt börja läsa. Senare samma år tog jag tag i det och läste den, sedan hittade jag tvåan på bokmässan och blev helt galen haha. Böckerna kom ju i lite skymundan för Twilight tog den mesta platsen hehe. Men jag läste sedan Fatta eld över några nätter! Man blir helt fast när man tar fram de under kvällen, det går ju bara inte att sluta läsa!

Jag har hittat några fanmade trailers, och jag tycker det är väldigt väldigt bra. Som sagt, de är fanmade eftersom man inte har en cast till filmen än.



Jag älskar slutet på denna taget ur boken, "may the odds be ever in your favor"!



Denna är så sjukt bra också! Älskar musiken, 30 seconds to mars - Oblivion (kommer bli så glad om de spelar den på Pier Pressure!), och klippen är jättebra..

Här är till er som har läst. Gråter när jag bara tänker på det. Rue's lullaby.



Nu är klockan snart 15 och jag har legat i sängen hela morgonen på grund av alla Hungerspels grejer jag har tittat på haha. Hoppas ni blivit lite intresserade av detta nu då i alla fall. Får nog gå upp och äta frukost snart. Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0