New York City Day 1 /Nina

Hej allihopa. Ursäkta mitt humör igår! Men det är en ny dag, och jag är pigg och glad!
Bjuder därför nu mina New York-bilder från Februari i år! Saknar det så otroligt!



Hahaha fotat från hotellrumsfönstret (ni vet sånna coola amerikanska fönster man öppnar nerifrån o trycker uppåt hahah? love it!). Kass bild, men det ända jag tog den dagen. Kolla in de allt för mysiga fire escape's på huset! Gud vad jag älskar sånna trappor.

Såg väldigt lite av New York just denna dagen, eftersom vi kom fram sent på kvällen. Var först lite seg efter att ha suttit på ett flyg i typ 12 timmar (plus genom tidszoner, vilket innebär att tiden gick - men det var ljust ute hela resan, haha flummigt..) och bärt en tung väska med laptop plus böcker genom hela flygplatsen. Men blev helt sjukt peppad sen ändå såklart. När vi var nära landning var det fantastiskt. Man såg New York från håll, kollade ut genom flygplansfönstret och ljusen där långt ut tog aldrig slut.

Landade på Newark airport i New Jersey, så vi tog taxin till Manhattan då. Gud det var otroligt. Efter ett tag i taxin började de högre husen, folket, ljuset, ljudet, kaoset.. Allt hade en sån speciell känsla. Just då kändes det väldigt sådär "avgasstad" om ni förstår vad jag menar.

Hoppade ur taxin, in på det härliga hotellet på 7th avenue 56th street. De andra var rätt trötta, men jag var så upprymd och glad, så mamma och jag tog en sväng ut på stan för o hitta lite käk. Lite take out till rummet blev det eftersom vi inte orkade leta efter något ställe. Men det var trevligt det med, få lite mat, sova i en säng efter många timmar på flyget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0