What Twilight used to be. /Nina

De senaste dagarna har jag tänkt myckte på vad Twilight är för mig nu. Visst älskar jag det, och visst är jag så glad för allt Twilight har gjort för mig. Men jag tänker tillbaka och minns att det var något helt annat, så mycket mer. Allt var så nytt, och man hade just upptäckt den nya världen. Twilight var flykten från verkligheten. Jag fascinerades varje dag av att vi var så mycket människor överallt, på hela jordklotet, som förstod varandra. Jag saknar lyckan som kom med allt. Saknar hur det var när allt kretsade kring Twilight, när allt påminde om det.

Don't get me wrong, jag älskar det fortfarande. Men det har inte alls samma känsla nu som då. Har pratat med många om det på sista tiden, och jag är inte ensam om att tycka så. Men hur som helst. Ni som inte fattar, ni gör inte det. Ni som fattar, ni gör det. Här kommer bilder, inte i ordning.







































Ja det var lite random bilder. En del av er får nog den exakta känslan som jag när vi ser bilderna. Älskar denna tiden. Våren/sommaren. Sedan............



20 November, best day ever. Evigt tacksam för att Twilight förde oss samman.





Twinightx2 var också en himla bra Twilighthelg som Mikaela o ja organiserade ihop på Stadsbiblioteket i höstas.







Sci-fi mässan 6 o 7 mars med Justin Chon var också en av de bästa dagarna ever. Timtal av prat. God, i love it.

Nu kanske inte ni fattar någonting, men jag har inte sovit på hundra år, och jag vet inte riktigt själv vart jag vill komma med detta. Det är bara synd att Twilight inte är lika starkt som förr. Jag är bara så glad att jag valde att se just den filmen, just den kvällen. Att jag valde att köpa just den boken, just den dagen. Att jag bad bibblan ordna en Twilight-träff. Att jag själv fick idén, och nu har haft träffar regelbundet i snart ett år i Göteborg så jag har lärt känna så ofantligt mycket folk jag aldrig hade träffat annars. Att jag satte uppe just den natten, och skulle se på just den galan. Att jag då träffade just den tjejen, som visade sig bo 120 mil från mig och sen bli min bästa vän. Att Evelina då startade bloggen med några tjejer, däribland Linnéa, min andra bästa vän.

Listan är lång. Twilight har bara gett mig såååå mycket. Fått mig att inse saker som jag aldrig hade insett annars. Förändrat mig. Hela mitt liv hade sett annorlunda ut utan Twilight, kan inte ens föreställa mig det. Kanske ska runda av där med att säga att jag älskar Twilight. Jag älskar Twilight och allt som kommer med. Och nu blir jag så nostalgisk att jag ska ta min kära slitna gamla Twilight-bok och läsa. Godnatt gott folk, och stort grattis om ni fattade något i detta inlägget..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0