Läser manuset till New Moon /Nina

Sitter och skumläser igenom manuset till New Moon medans jag spolar lite fram och tillbaka i filmen också. Manuset hittade jag för typ 15 dollar i New York ca en timme innan vi skulle till flygplatsen, då vi tog en snabb sista promenad till Times Square - vi var väldigt stressade, så jag kunde mycket väl ha missat det. Men jag såg New Moon direkt och köpte manuset! Man kan säga att jag var sysselsatt på den 12 timmar långa flygresan, haha. Nu sitter jag som sagt med manuset och spolar till favoritdelarna - underbart. Jag får den där känslan igen. Den känslan av att sitta i biosalongen i Stockholm och snyfta tillsammans med bästa vännerna som satt och gapade från att New Moon-loggan dök upp på skärmen. Och sedan bli helt yr av att Edward lämnar henne. Precis den känslan av att sitta med uppspärrade ögon, inte kunna förstå... Någonting över huvudtaget (bla. att han lämnade henne även om jag läst böckerna, att filmen var så bra, att Edward var så snygg, att dagen då New Moon hade premiär hade kommit, att jag var i Stockholm, att jag var med mina bästa vänner...)! Så känns det lite nu. Jag får den känslan. Precis just nu - och jag älskar det. För det påminner mig om tider då jag var med dem jag helst vill vara med just nu - Evelina och Linnéa.







Jag har andra utkastet, så det var kul att se hur det har bearbetats till det filmen blev tillslut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0