Nina!

Hejsan!
Jag tänkte presentera mig! Nina Kartal heter jag, har bott här i fina Göteborg sedan jag var typ fem år gammal, och innan dess var det Norrköping. Jag går i nian (precis som de andra tjejerna) och som ni nog förstår är jag så trött på skolan och allt sånt. Inte bara skolan, utan specifikt min skola och de flesta människorna som är allmänt bäst på att dömma folk (slutsats: jag längtar tills jag slutar nian och får lära känna nya människor). Efter sommaren blir det ju gymnasiet, förmodligen Schillerska (ligger i Vasastan här i Göteborg).

Bor i radhus med världens bästa mamma och pappa, storasyster som är min raka motsats och min vita fluffiga katt som heter Kattis (ja, jag vet, ha-ha). Lyssnar gärna på Muse, Paramore, Green Day (5 juni, yay, längtar!), You Me At Six, Kent osv. Bloggat i typ ett år tidigare, var jättekul och gick väldigt bra för det mesta, men tappade det lite i höstas. Men nu är jag på g här och är peppad till att blogga!

Har varit Twilightfan i strax över ett år nu, och det var så jag lärde känna Evelina och Linnéa. Jag är Team Edward (detta betyder inte alls att jag hatar Jacob), ytterst sällan då jag går över till Switzerland då jag läser vissa delar av vissa böcker hehe. New Moon är favoritfilmen. Breaking Dawn favoritboken, med sedan New Moon, Eclipse och Twilight i rangordning. Gillar för övrigt att läsa, t.ex. The Hunger Games och House of Night. TVn är också en god vän haha, Vampire Diaries och Gossip Girl främst (jag är föredetta tv-junkie haha, för ca ett år sedan såg jag på allt). Jag älskar att resa och se nya platser. Senast var det New York för en månad sedan, och det var det bästa stället jag någonsin varit på. Volterra i Italien (ni vet, the home of Volturi) i somras var också väldigt speciellt.

Natten till den 1 juni förra året pratade jag med Evelina för första gången, under en MTV-gala. Den kvällen glömmer jag aldrig, det var en av de bästa i mitt liv (tar för lång tid att förklara varför, men det var ett himla lyckorus hela det dygnet). I Augusti samma år lärde jag känna Linnéa som nu bloggade på Twicandy (Twilightblogg) tillsammans med Evelina och ett gäng andra tjejer som träffats på ett forum. Jag träffade de båda den 20 november för första gången, då vi åkte till Stockholm för att tillsammans se på New Moon premiären. Det var helt underbart att äntligen träffas - allt man stått ut med i ett halvår blev värt det under bara en dag. Evelina kom även till Göteborg i en vecka i vintras, så vi firade nyår tillsammans osv. Nästa gång vi ses blir på sommarlovet - det är ganska lång tid att vänta! Men det kommer fortfarande vara så värt det. Jag hoppas att vi en vacker dag bor i samma stad.



Jesus, vad mycket text det blev, förlåt haha! Bjuder på en liten bild på mig från New York at the Met Steps (Gossip Girl-fans, ni vet vart det är hehe), så ni har en bild av hur jag ser ut haha. Blivit redhead sedan bilden i Stockholm togs också.

Be safe!
/Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0